تلفن : 6-93 00 77 33 061
العربية العربية English English فارسی فارسی
راه اندازی دستگاه مامو گرافی در مرکز تصویر برداری پیشرفته بیمارستان آپادانا

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۵/۰۶/۱۸

سرطان پستان به تدریج گسترش می‌یابد و این گسترش در اغلب موارد گره‌های لنفی در زیر بغل و در طول شریان پستانی داخل را در بر می‌گیرد. در حدود ۹۰% از ضایعات خوش خیم و بدخیم پستان از طریق لمس پستان شناسایی می‌شوند. با این حال ممکن است تا زمان قابل لمس شدن یک تــوده بــدخـیــم بــدون درد و مـنـفــرد ، گـستـرش بـه گـره‌هـای لـنـفـی صـورت گـرفـتـه بـاشـد . بـنـابـراین تشخیص در مراحل اولیه سرطان ، به عنوان یک عامل حیاتی در درمان موفق به شمار می‌رود . مـامـوگـرافـی انـجـام رادیـوگـرافـی از نـسـج نـرم پستـان‌هـا اسـت و عمـدتـاً بـه منظـور شنـاسـایـی و تشخیص سرطان پستان و نیز به منظور ارزیابی توده‌های قابل لمس و ضایعات غیر قابل لمس پستان مورد استفاده قرار می‌گیرد .به طور تخمینی می‌توان گفت که با استفاده از مـامـوگرافی ، سرطان پستان دو سال قبل از قابل لـمـس شـدن ضـایـعـه غـیـر طـبـیعی قابل شناسایی است .

مرکز تصویر برداری پیشرفته آپادانا مطابق با خط مشی خود در ارائه خدمات درمانی ایمن واثربخش با بالاترین و بروز ترین تکنولوژی های روز در علوم پزشکی و مهندسی پزشکی  پس از راه اندازی مرکز تصویر برداری ام آر آی ، سی تی اسکن، رادیولوژی تمام دیجیتال، سونوگرافی اقدام به راه اندازی بخش تصویر برداری تمام دیجیتال ماموگرافی کرده است که تجهیزات پزشکی این بخش برند زیمنس آلمان بوده و با قابلیت های زیر در راستای متمایز شدن این مرکز نسبت به مراکز درمانی دیگر در استان راه اندازی شده است :


‌- تـشـخـيــص زودرس و بــه مــوقــع بـافـت‌هـاي سرطاني كوچك


‌- دز اشـعــه ايـكـســي كـه در این دستگاه مـامـوگـرافـي انجـام مــي‌گـيــرد ، بـي‌خـطـر بـوده و داراي عـوارضـي قـابـل اغماض است


- كنتراست بالا،  وضوح بالا و طراحي سيستمي براي ايجاد تصاوير دقيق با جزئيات


- خطر آلوده شدن بيمار به راديواكتيو بسيار پائين است و از اين لحاظ اين آزمايش يك تصويربرداري بي‌خطر است


- بعضي از بيماران به دليل احساس دردي كه در طــول مــامــوگــرافــي بـه علـت فشـرده‌سـازي پستـان متحمل مي شوند ، از اين آزمايش دوري مي‌كنند اما بـايـد در مرکز تصویر برداری پیشرفته آپادانا  اين عمل كاملا بي‌درد شده است





((  ما وارث پزشکانی هستیم که عاشقانه در راه خدمت رسانی بهتر به مردم عزیز شهرمان پایه های این بیمارستان را بنا نهادند ، ما صادقانه و عاشقانه طی مسیر خواهیم نمود، درست همانند گذشتگان عزیز آپادانا  ))


 


fuck

نشریات الکترونیک

fuck

مقالات عمومی و تخصصی

fuck

تورمجازی و گالری تصاویر

fuck

پزشکان و متخصصان مجموعه آپادانا